Riasztó rendszerek karbantartása

A napjainkban használt eszközök a technika előrehaladtával üzembiztosak, jó minőségűek, azonban a környezeti káros hatások az idő múlásával nyomot hagyhatnak így is. Olyan változások is végbe mehetnek az elektronikus alkatrészekben, amelyek bizonytalanná tehetik a riasztórendszer működését. 

Ezen elváltozások legtöbb esetben csak szakértői szemmel vehetők észre, ezért fontos szempont a rendszerek időközönkénti felülvizsgálata. A karbantartás lefedi a teljes hálózat általános vizsgálatát, az egyes eszközök és szenzorok ellenőrzését, a rendszer működését befolyásoló külső tényezők kiküszöbölését, a hibás alkatrészek cseréjét.

Karbantartás folyamata

Karbantartás fontos eleme a korábbi javítási és karbantartások dokumentációk ellenőrzése, továbbá az akkumulátorok és elemek életkorának ellenőrzése. A hibás működés műszeres ellenőrzéssel is kimutathatók és ehhez segítséget nyújthatnak a távfelügyeleti szervek is, akik adatbázisában visszakövethetők a hibák.

A helyszíni hibákat műszeresen jól mérhetők, így feltérképezhetők a problémák, illetve azok okai. Problémát jelenthetnek külső környezeti tényezők is, pl. akadályok a látótérben, ezért a helyszíni szemrevételezés során észrevehetők olyan problémák, amely egyszerű térrendezéssel orvosolhatók.

Eszközök karbantartása

A műszerészek a helyi riasztás eszközeinek, pl. kültéri, beltéri hang- és fényjelzők működését a karbantartás során szirénateszten esnek át. Az üvegtörés érzékelők működőképességét üvegtörés teszterrel, a mozgásérzékelőkét sétateszttel kerülnek tesztelésre.

Amennyiben a riasztórendszer tűzjelző eszközöket is tartalmaz, a karbantartás során a tűz zónák működőképessége is tesztelésre kerül, és a füst- és hőérzékelőket is szükség szerint kiróbálásra kerülnek.. Az érzékelőket olyan anyagok felhasználásával kerülnek ellenőrzésre, melyek a füst molekulaszerkezetéhez nagyon hasonlóak. 

Az elszennyeződött szenzorok tisztításon esnek át. Az egyes eszközök próbája során a távfelügyeleti jelzésátvitel ellenőrzésére is sor kerül. Az előző karbantartás óta bekövetkezett esetleges változások egyeztetésre kerülnek az ügyféllel (adatok, értesítendő személyek stb), majd jegyzőkönyv kitöltés következik, melyet mindkét fél aláír. A karbantartás utolsó lépése a távfelügyeletre való bejelentkezés, jelezve ezzel a munkálatok végét.

SecurUti
Tájékoztató

Sütiket (cookie-kat) használunk, hogy a legjobb felhasználói élményt nyújtsuk weboldalunkon. A beállításoknál többet megtudhat arról, hogy milyen sütiket használunk, vagy kikapcsolhatja azokat.